DZIEJE SIĘ! Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu zaprasza na otwarcie wystawy Artura Krajewskiego pt. „Święta Rodzina. Apokryficzne Ideogramy”. Ekspozycja obejmuje czternaście wielkoformatowych serigrafii, utrzymanych w wyrazistej palecie czerni i żółci, które tworzą filozoficzno-artystyczny traktat o formie, pamięci i znaczeniu kobiecości w kulturze.
Zamiast klasycznego obrazu Świętej Rodziny, artysta proponuje własną interpretację – opowieść o kobiecie jako źródle cywilizacji, figurze kulturowej i znaku, który przetrwał w historii dzięki swej ambiwalencji. Lilith, Judyta, Batszeba czy Rachab powracają tu nie jako marginalne postacie biblijne, lecz jako symbole wpisane w ideogramy współczesnej tożsamości. To wystawa o sile znaku i sile kobiet, o napięciu między sacrum i codziennością, o cielesności przekształconej w symbol. Serigrafie Artura Krajewskiego – monumentalne, a zarazem oszczędne w środkach – stają się wizualnym manifestem i zaproszeniem do refleksji nad miejscem kobiety w historii i sztuce.
Wernisaż: 12 września (piątek), godz. 19:00
Galeria Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu
Kurator: Mariusz Jończy
Wystawie towarzyszy artystyczny album w formacie A3 z tekstami prof. Błażeja Ostoi Lnińskiego, prof. Jacka Staszewskiego, Mariusza Jończego oraz prof. Artura Krajewskiego. Tekst Artura Krajewskiego to esej literacki uzupełniający wystawę, utrzymany w jego charakterystycznym stylu – pełnym surrealistycznej groteski. Nosi on znamienny tytuł: „Moje życiowe curriculum vitae – Wybranki Przymierza”.